Gentlemens dager over? 2

I dag satt jeg på bussen til jobb og hørte på musikk som vanlig. Det er et sted hvor bussen er på en høyde, og da er det altid koselig å sitte å se på den fargerike himmelen mens sola står opp. Mens jeg satt å så ut, ser jeg at det er 3 mennesker som skal på bussen, en ung jente, en ung gutt og en litt eldre dame som var ganske dårlig tilbeins. Gutten stod nærmes døra da bussen stoppen, men han sto stille der til jenta hadde kommet seg på. Han gikk bort til dama, tok opp baggen hun hadde med seg og bar den bort til døra. Han hjalp denne skrøplige dama inn på bussen (for trinnet er veldig høyt) ved å ha en arm under hennes arm. Så gikk hun og satt seg, og han kom etter med baggen. Jeg tok proppen ut av øret og hørte dama si «Tror ikke jeg har møtt en så hyggelig ung mann på mange år. Trodde dere bare var pøbler alle sammen. Tusen takk» Gutten ble litt rød i ansiktet og gikk for å sette seg.
Jeg smilte litt for meg selv, og tenkte at det er godt det er noen som tar ansvar og viser dagens eldre at det finnes ungdom som ikke er «Pøbler»

Legg igjen en kommentar